Rome

5 augustus 2015

Rome is een geweldige stad, iets waar velen het met mijn eens zullen zijn. De cultuur, de mensen, de geschiedenis, het eten. Tijdens mijn laatste reis naar Rome heb ik een paar bezienswaardigheden bezocht die in mijn ogen echte aanraders zijn. Sommige zullen misschien al bekend zijn, andere minder, maar stuk voor stuk zijn het toppers.

Piazza di Spagna

Piazza di SpagnaPiazza di Spagna staat bekend om zijn Spaanse trappen die naar de kerk bovenop leiden. maar heb je dit plein wel eens bezocht toen het al donker was? Veel bezienswaardigheden worden tijdens de nachtelijke uren verlicht en dit geeft een geheel andere sfeer. Ook Piazza di Spagna wordt verlicht.

Sint Pietersbasiliek

Sint pieterspleinEen andere aanrader is de sint Pietersbasiliek. Deze basiliek zal bij iedereen bekend in de oren klinken, maar wist je dat je ook in de koepel kan klimmen? Dit kost een paar euro entree en je zult over een steile trap omhoog moeten, maar als je er dan eenmaal bent, heb je een geweldig uitzicht over Vaticaanstad.

Cappuccino

cappuccino en theeWil je wat drinken in Rome? Doe dit dan niet in de buurt van de bezienswaardigheden. De restaurants rekenen vaak het dubbele van de normale prijs. Ook is het goedkoper om gewoon aan de bar te staan in plaats van aan een tafeltje te zitten. Voor wie denkt dat Nederland een goede cappuccino serveert, heeft de Italiaanse nooit geproefd. Ben je in Italie of in Rome, bestel er eentje en proef het verschil.